Blog de umor

unul dintre alea două-trei bloguri pe care le-ai lua cu tine pe o insulă pustie

De anul nou: expozitie de pensionari la Romexpo

leave a comment »

Aceasta va putea fi vazuta in pavilionul 14, rezervat special pentru 1000 de pensionari. Acestia sunt pensionari autentici, din-aia care ar sta aproape 24 de ore incontinuu la coada, in picioare si intr-un frig extraordinar, pentru un bilet la revelion. Pentru un pensionar, biletul consta 30 de lei, fata de 100 lei pentru un bilet normal. Nu ca si pentru alea normale nu ar trebui sa stai la coada la fel de mult, dar aici e vorba de justitie sociala bai!, si sa murim noi in frig daca o sa aplicam noi legile pietii si sa dam biletele la un pret competitiv, ceea ce ar elimina si statul la coada in frig.

Cum am auzit intr-un desen animat, „ca sa obti ceva trebuie sa oferi ceva de aceeasi valoare.” In cazul pensionarilor de la Romexpo este vorba de un revelion, si pentru asta trebuie sa ofere 30 lei, o noapte in picioare si in frig, si urma de demnitate care le-a mai ramas. Nu stiu ce e mai trist: ca demnitatea unui pensionar e mai putin valoroasa decat un revelion, sau ca ai nevoie de 30 de lei ca sa corectezi pentru diferenta.

Anticipez criticile pe care le veti face: ca pensionarii sunt saraci, ca nu au sansa de a participa la petreceri cu de-ai lor des, ca cine sunt eu sa critic alegerile altora?! In plus, de ce nu apreciez oare efortul autoritatilor sectorului 5, Bucuresti, si-ale lui Vanghelie? Chiar daca totul se putea organiza mai bine, de exemplu se puteau evita cozile daca se facea o loterie in loc. Chiar daca o sa fie si o multime de pensionari care o sa asteptate degeaba 24 de ore in frig si, ca in fiecare an, se vor agita si se vor ura de moarte spre sfarsit, cand e clar ca nu mai sunt multe bilete ramase. Sau ca sunt si o gramada de altii pe care poate sanatatea nu ii lasa sa participe la acest circ, desi poate ar vrea si ei un revelion printre mumii ca ei.

Dar nu asta imi pare esential, adica greselile din organizare. Si nici nu vreau sa critic alegerea acestor pensionari, pe care oricum nu trebuie sa o faca altcineva. Cine sunt eu sa zic ca nu m-as duce nici daca m-ai plati 100/30 lei sa ii vad pe: Lisa Stansfield, Gipsy Kings, Nicola, Proconsul, Directia 5, Ro-Mania, K1, Sanda Ladosi, Pepe, Andra, ASIA, Voltaj, Holograf, Stefan Banica Jr., Matilda Pascal Cojocarita, Elisabeta Turcu, Benone Sinulescu si Sofia Vicoveanca? Sau, pentru pensionari, pe Daniel Iordăchioaie, Cătălin Crişan, Bianca Ionescu, Gil Dobrică, Mirabela Dauer, Gabi Dorobanţu, Marina Florea, Corina Chiriac, formaţiile RO- Mania, Etno, Hora etc.

Cine sunt eu?

Ca sa nu imi dau cu parerea aiurea ca un handicapat incult, am intrebat-o pe mama daca gusta asa muzica. Desi nu este pensionara, are gusturi de pensionar. Plus ca imi bag pula daca ies eu in frig acum sa ma duc sa o intreb pe bunica. Se pare ca 80% dim muzica este OK. Deci. Cine sunt eu?

Cine sunt eu sa critic? Nu vreau sa critic; am vrut doar sa va spun despre ceva ce m-a intristat mult. Dar de ce mi se pare asa de trist? Sunt eu oare un mare bogatan si nu pot sa inteleg, privind din turnul meu de fildes, in care se fac mici in fata blocului si se bea o bere si-o sampanie de revelion, cum poate un pensionar sa vrea sa faca asta? (In caz ca va intrebati, e vorba de un turn de fildes metaforic, de aia poti sa stai la bloc in el.) Adica… stim cu totii despre abilitatea legendara a pensionarilor de a subzista cu lunile pe cartiva lei (personal eu suspectez o forma de hibernare), dar nu imi pot imagina o asemenea viata.

Nu pot sa concluzionez decat ca o batranete plina de lipsuri te indobitoceste si iti erodeaza viata sociala si demnitatea. De aceea am facut o rezolutie de anul nou, pentru anii ce vor urma: sa ma sinucid inainte sa devin un pensionar sarac.

Written by Surge

Decembrie 29, 2007 la 09:26

Publicat în interogatii, Lupu

Lasă un răspuns

