Blog de umor

unul dintre alea două-trei bloguri pe care le-ai lua cu tine pe o insulă pustie

Discutii

with 3 comments

Cine ma cunoaste stie ca imi place sa dezbat… mai orice; de placere. Multi ar spune ca sunt sofist (adica, daca nu stiati, ca argumentez la fel de confortabil din ambele pozitii, bai incultilor), si interesul meu e sa castig orice dezbatere. Evident, problema e a lor ca nu au dreptate niciodata.

Acum: ce ma preocupa pe mine este ca des pierd din vedere nivelul intelectual al interlocutorului si incapacitatea lui de a se detasa emotional de setul de credinte personale de dragul unei dezbateri fructuoase. Sunt fortat sa am ideea asta mai tot timpul in minte cand discut ceva din cauza ca, sa fim onesti, majoritatea convorbitorilor imi sunt inferiori. M-ati pierdut, nu? Evident… Ce vreau sa spun, la nivelul vostru, e ca sunteti prosti si trebuie sa fiu atent sa nu va supar.

Dar sa nu deviem excesiv. Vreau doar sa povestesc ceva. Am un coleg mormon, si azi cand am aflat m-am abtinut cu greu sa fac misto de el. Cred ca totusi stie ca nu aprob de cand am sugerat ca educatia religioasa este indoctrinare.

Tot azi o colega s-a suparat cand nu am reciclat o cutie de suc. Am incercat sa o conving ca interesul ei in reciclat e deplasat, mai mult o moda decat o decizie rationala de a contribui la salvarea planetei, despre care, eram dispus sa pun pariu, nu stie foarte multe, si nici despre specificul reciclatului cutiilor de suc. (De exemplu ca sunt biodegradabile si ca planeta nu duce lipsa de metale.)

Am incercat sa ii arat si ca defapt nimanui nu ii pasa cu adevarat, si ca sa ii demonstrez, am sugerat ca faptul ca ea a cheltuit $200 pe o vizita la veterinar pentru cele doua pisici ale ei, ingnorand faptul ca ar putea hrani 200 de copii africani pentru o zi cu banii astia (sau, dece nu?, 1 copil african pentru 200 de zile, sau poate 25 de copii africani pentru 8 zile,) arata ca nici ei nu ii pasa. Nu am apucat sa terminam discutia fiindca a plecat repede din incapere. Am impresia ca ce a inteles e ca ar fi ipocrita si ca e responsabila de moartea unor copii.

Neintelegerea asta m-a intristat putin. Dintre colegele mele ea e singura pe care as fute-o.

Written by Surge

Octombrie 18, 2007 la 05:31

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Daca nu ar fi rezultatul unui impuls irational, reciclatul ar fi imposibil. Rational, te gandesti ca degeaba reciclezi tu un pet daca celorlalti nu le pasa de materialele care nu sunt biodegradabile.

    E o situatie de tip dilema prizonierului, unde, pentru a obtine rezultatul dorit, sunt necesare stimulente selective. un astfel de stimulent este satisfactia irationala pe care o simte cineva ca a reciclat un pet, desi nu a facut mare lucru pentru planeta.

    depe

    Octombrie 18, 2007 at 06:46

  2. Sunt de acord cu ideea exprimata inainte. Si eu reciclez, dar de asemenea incerc sa nu mai folosesc spray cu agent propulsor, sa nu cumpar spray de gandaci, sa imi fac unghiile cat mai rar pentru ca acetona nu e chiar benefica, merg cu bicicleta, nu iau liftul, sting lumina cand nu sunt in camera, nu las apa sa curga cand ma spal pe dinti, nu fumez. In schimb imi cumpar pantofi de piele, mi se strica mancarea in frigider si am o gramada de obiecte ce nu imi sunt strict necesare. Deci sunt nebuna. Si oamenii pe care i-as fute nu recicleaza nimic (probabil)

    jospehine

    Octombrie 18, 2007 at 22:16

  3. @depe

    ce zici tu e corect, dar se mai poate ca cei ce recicleaza sa creada ca e rational sa faca asta, desi nu e corect, asa cum ai aratat si tu.

    se mai poate deasemenea ca reciclatul sa fie o consecinta a conceptiilor morale/normative ale oamenilor. suspectez ca asta e motivul principal. ce am vrut eu sa ii explic tipei, mai abstract, e ca sistemul ei de atitudini morale nu e consecvent, ceea ce nu e neaprarat o problema. asta doar daca nu incerci sa il impui si altora ca fiind o alegere rationala.

    lupucusenile

    Octombrie 19, 2007 at 23:34


Lasă un răspuns

